Syndrom poniedziałku – skąd się bierze i jak mu zaradzić?

Pewnie wielu z Was w niedzielę towarzyszy dziwne uczucie niechęci przed następnym dniem. Odliczanie każdej godziny mijającego dnia i niespokojny sen w nocy. To zjawisko ma swoją specjalną nazwę jaką jest syndrom poniedziałku. Istnieją sposoby na poradzenie sobie z lękiem przed nadchodzącym tygodniem, a kilka z nich przedstawiam  poniżej.

Skąd bierze się syndrom poniedziałku?

Źle rozplanowany tydzień, pesymistyczne podejście do życia oraz nielubiana praca to elementy, które mają duży wpływ na syndrom poniedziałku. Jeśli wszystkie przyjemności jakie dostarcza Ci życie odbywają się w weekend, pozostałe dni tygodnia nie mają dla Ciebie większego znaczenia, a wręcz kojarzą Ci się tylko z obowiązkami i zmartwieniami. Postaraj się w ciągu tygodnia znaleźć czas na czynności, które przynoszą Ci radość, spraw sobie przyjemności nie tylko w weekend. W celu osiągnięcia lepszego samopoczucia warto zaakceptować stan teraźniejszy, to jak jest. Nie oczekuj od siebie nie wiadomo jakich rzeczy, ponieważ będziesz czuć się jeszcze gorzej. Możesz nie lubić poniedziałków, ale nie opieraj na tym swojego życia. Wystarczy zmiana nastawienia i odpowiednie przygotowanie do nadchodzącego tygodnia.

Sposoby na syndrom poniedziałku

Nie odkładaj obowiązków na poniedziałek – Jeśli są rzeczy, które bez problemu możesz wykonać w weekend – zrób to. Odkładanie wszystkich obowiązków na poniedziałek sprawi, że jeszcze bardziej znienawidzisz ten dzień tygodnia, ponieważ będzie kojarzył Ci się z załatwianiem niedokończonych spraw. Lepiej zrób wszystko w weekend, a poniedziałek rozpocznij „z czystą kartą”.

Wyśpij się – jeśli nie lubisz poniedziałków zadbaj o to, aby nie być jeszcze bardziej zmęczonym w poniedziałkowy dzień. Nie odwlekaj pójścia spać, w celu „przedłużenia” weekendu. Wręcz przeciwnie, pójdź spać wcześniej, a będziesz mieć więcej energii do działania.

Zjedz pyszne śniadanie – w poniedziałkowy poranek zadbaj o odpowiednie śniadanie, które dostarczy Ci dużo energii na nadchodzący dzień. Dzięki niemu łatwiej będzie Ci się skoncentrować na pracy i obowiązkach.

Rozpocznij dzień delikatnie – Jeśli to możliwe w Twojej pracy daj sobie godzinę czasu na rozruch. Pracę zacznij od rzeczy łatwych, tych, które lubisz. Nie zamęczaj się trudnymi zagadnieniami od samego rana, ponieważ przygnębi Cie to na resztę dnia.

Zrób sobie przerwę – odetchnij od obowiązków, rób sobie przerwy, wyskocz na kawę z przyjaciółką, czy też lunch ze znajomym. Chwilowe oderwanie na pewno sprawi Ci radość, a przy okazji będziesz miał możliwość podzielenia się opowieściami z minionego weekendu.

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *