Kaloryczność potraw wigilijnych

Chyba każdy z nas zawsze przed świętami chociaż raz zastanawiał się ile kalorii mają potrawy wigilijne. Oto krótkie zestawienie najpopularniejszych dań świątecznych i ich kaloryczność.

1. Barszcz z uszkami
Czysty barszcz (ok. 200 ml) nie jest zbyt kaloryczny, bo ma około 30 kcal. Z dodatkiem 4 uszek z wody całość liczy ok. 100 kcal.

2. Zupa grzybowa
250 g niezabielanej zupy grzybowej to 30 kcal. Jeśli do zupy dodamy makaron i śmietanę kaloryczność jednej porcji wzrasta do 300 kcal.

3. Karp
100 g smażonego w jajku i panierce karpia to ponad 160 kcal, gotowany karp podany w galarecie ma 25 kcal mniej. Pieczony karp z ziołami to 147 kcal na 100 g ryby.

4. Kapusta z grochem
Jedna porcja, czyli ok. 3 łyżki kapusty z grochem (bez zasmażki i oleju) to ok. 145 kcal.

5. Kapusta z grzybami
Jedna porcja, czyli ok. 3 łyżki kapusty z grzybami (bez zasmażki i oleju) mają tylko 80 kcal.

6. Pierogi z kapustą i grzybami
100 g gotowanych i lekko obsmażonych pierogów to 220 kcal. Pierogi prosto z wody mają ok. 60 kcal mniej.

7. Ryba po grecku
100 g ryby po grecku to około 130 kcal. Kaloryczność zwiększa panierka oraz olej, na którym smażona jest ryba. Warzywa dodawane do potrawy nie są wysokokaloryczne.

8. Sałatka jarzynowa
Sałatka wykonana z jajek, groszku, kukurydzy, marchewki, ziemniaka, ogórka kiszonego, pora, pietruszki, musztardy i majonezu light to ok. 70 kcal na 100 g.

9. Śledzie
100 g śledzia w śmietanie to 96 kcal, natomiast śledzie w oleju mają aż 300 kcal.

10. Kutia
Kutia przyrządzona tradycyjnie zawierająca pszenicę, mak, miód, mleko, orzechy i bakalie ma nawet 300 kcal na 100 g potrawy.

11. Makowiec
Mały kawałek bardzo kalorycznego makowca (100 g) ma aż 350 kcal. Sama masa makowa (3 duże łyżki) to około 220 kcal.

12. Pierniczki
Wartość energetyczna pierniczków waha się od 280 do nawet 400 kcal na 100 g w zależności od tego czym są udekorowane.

12. Kompot z suszu
Jedna szklanka kompotu z suszonych owoców, czyli 150 ml to ponad 200 kcal. Kaloryczność kompotu w dużej mierze zależy od ilości dodanych substancji słodzących takich jak cukier czy miód.

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *